Een belangrijke trend in het vervoer van goederen is de schaalvergroting. Voor het transport over water betekent dit grotere en dieper stekende schepen. Om de nautische bereikbaarheid van de Botlek te garanderen moet de Nieuwe Waterweg worden verdiept. Voor deze verdieping is een vergunning op grond van de Ontgrondingenwet nodig. Deze vergunning is m.e.r.-plichtig. In opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam heb ik in eerste instantie de Notitie Reikwijdte en Detailniveau voor het MER voor de verdieping geschreven. Daarna heb ik een begeleidende rol gehad bij de totstandkoming van het MER.
on juni 14, 2016
with no comments
Related Work
-
Kanaalkruising Sluiskil
In dit project heeft Willie Fikken de milieucoördinatie binnen de provincie Zeeland verzorgd. Hij maakte deel uit van het Tracemer-team. Naast de coördinatie van gegevensuitwisseling en commentaarrondes heeft Willie Fikken enkele specifieke deelprojecten op zich genomen. Zo was hij de procesbegeleider voor de watertoets en de…
-
-
Polder Schieveen – Rotterdam
Polder Schieveen ligt ten noorden van Rotterdam, direct naast Rotterdam The Hague Airport. Voor het gebied heeft de gemeente , in samenspraak met Natuurmonumenten, een plan opgesteld voor de gecombineerde ontwikkeling van 90 ha bedrijventerrrein en ruim 200 ha nieuwe natuur. Als projectleider en co-auteur…