Een belangrijke trend in het vervoer van goederen is de schaalvergroting. Voor het transport over water betekent dit grotere en dieper stekende schepen. Om de nautische bereikbaarheid van de Botlek te garanderen moet de Nieuwe Waterweg worden verdiept. Voor deze verdieping is een vergunning op grond van de Ontgrondingenwet nodig. Deze vergunning is m.e.r.-plichtig. In opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam heb ik in eerste instantie de Notitie Reikwijdte en Detailniveau voor het MER voor de verdieping geschreven. Daarna heb ik een begeleidende rol gehad bij de totstandkoming van het MER.
on juni 14, 2016
with no comments
Related Work
-
Kanaalzone Gent-Terneuzen
De projectorganisatie KGT2008 heeft in de periode 2006-2009 in opdracht van de Vlaamse en Nederlandse overheid een verkenning uitgevoerd naar de verbetering van de maritieme toegankelijkheid van de Kanaal van Gent naar Terneuzen. Onderdeel van de verkenning was een milieutoets. De milieutoets heeft de effecten van diverse oplossingsrichtingen in…
-
Stadsvisie Harlingen
In opdracht van de gemeente Harlingen heeft BVR adviseurs stedelijke ontwikkeling landschap en infrastructuur een stadsvisie, als opmaat voor een later op te stellen structuurvisie, voor het jaar 2025 opgesteld. Als onderaannemer van BVR heeft Adviesbureau Willie Fikken een check uit op de plan-m.e.r.-plichtigheid van de structuurvisie…
-