De Rijksoverheid, de provincie Zuid-Holland en het Stadsgewest Haaglanden werken samen aan de oplossing van de bereikbaarheidsproblematiek van Den Haag en omgeving. Voor de weginfrastructuur staat de A4 centraal: de doorstroming wordt hier belemmerd door de verkeersdrukte in het algemeen en door de vele weefbewegingen in het bijzonder. Ook de zogenaamde Poorten & Inprikkers van de stad vormen een aandachtspunt. Studies (verkeer, techniek, ruimtelijke analyse, plan-MER en KBA) zijn verricht naar mogelijkheden tot verbetering. Willie Fikken is ingeschakeld om het plan-MER ter onderbouwing van een rijksstructuurvisie te begeleiden. Eind 2012 heeft de Commissie voor de m.e.r. een positief advies over het plan-MER uitgebracht.
Related Work
-
Stadshavens Rotterdam
De gemeente Rotterdam en het Havenbedrijf Rotterdam N.V. hebben gezamelijk het inititiatief genomen voor het zogenaamde Stadshavensproject. Dit project is gericht op de transformatie en herstructurering van de Waal- en Eemhaven, de Rijn- en Maashaven en het Merwehaven/Vierhavensgebied. Het doel is te komen tot een…
-
Sloegebied Vlissingen
Het Sloegebied is een grootschalig haven- en industriegebied op de grens van de gemeenten Borsele en Vlissingen. De bestemmingsplannen voor het gebied moeten worden geactualiseerd. In opdracht van beide gemeenten en in nauwe samenspraak met Zeeland Seaports heb ik de Notitie Reikwijdte en Detailniveau voor…
-
Ruimtelijk Plan Regio Rotterdam R2020
RR2020 is het Ruimtelijk Plan voor de Regio Rotterdam voor het jaar 2020. Willie Fikken heeft als medewerker van het Ingenieursbureau van Gemeentewerken Rotterdam een milieurapport zoals bedoeld in de Europese richtlijn voor strategische milieubeoordeling (SMB), nu plan-MER genaamd, opgesteld. Zie het artikel dat hij over…